Forum Créole !

Informaticien
De : Bonhomme Laventure
Email : LaventureB@cfsj.qc.ca
Pays : Canada
Date : 21 Dec 1999

Bonjou,

M'bien kontan li kréol Ile de la reunion que m'trouvé très difisil an passant. M'té gadé diksionè kréol là qui trè interressan. M'dékouvri site sa-a, pace ké yon zanmi mandé moin "C'est quoi ça l'ile de la réunion?". Ça qui minNin moin fè yon ti réchèch sa-a sou "Ile de la reunion". Sé yon dékouvèt pou moin.

Fok moin di ou que okasion qui fè'm konnin site sa-a, se yon zammi qui té allé mangé non yon restoran qui rélé :"Le piton de la fournaise" nan MONTRÉAL CANADA et ki di moin ké mangé a trè bon. Nou tap concerté pou nou al mangé là. Nou paté Konnin ki nationalité cuisinier yo; alò, moin te téléphoné pou moin konnin. Sè alò que message là té di "Repas traditionnel de l'ile de la réunion".

Yon ti bagaye (traduction: c'est quelque chose) qui ta pèmèt amélioré site là, se ta mété kat (carte) Ile de la reunion disponib pour situé li sous globe teres là; sitout, nan information touristik là.

Moin espéré ké ou (vous) kompran'n Kréol sa-a. M'lessé ou déviné nan ki région sous globe là, kréol sa-a palé. Dans notre jargon nous disons souvent "kréol palé, kréol kompran'n". Ce n'est pas toujours le cas. mais on peut y voir la souche commune du créole qui nous permette de saisir l'essence du langage au delà même des barrières géographiques.

www.creole.org